Selasa, 30 Januari 2018

CINTAKU JARAK JAUH

   


Hubungan jarak jauh merupakan hubungan percintaan di antara sepasang kekasih yang berjauhan di antara satu sama lain.
Banyak pasangan yang menjalai cinta jarak jauh berikutan dengan kemudahan Internet dan sistem telekomunikasi mudah alih yang semakin pesat di jaman sekarang ini.
Cinta jarak jauh akan terjalin sekiranya pasangan saling percaya.
Kekuatan cinta jarak jauh sebenarnya terletak kepada pasangan itu sendiri. Banyak pasangan yang berpendapat bahawa cinta jarak jauh sukar untuk bertahan lama. Ini adalah kerana mereka tidak berusaha untuk menjadikan cinta jarak jauh mereka sebagai satu tanggungjawab untuk mereka pertahankan. Cinta merupakan satu ukuran asas pengalaman manusia yang memberikan antaranya, perasaan kasih sayang , tarikan , asas kemesraan dan keserasian antara pesorangan , rela berkorban untuk orang lain, perasaan tertarik dan hubungan kepada alam, benda hidup ataupun makhluk lain. Ia dapat ditunjukkan melalui perasaan , emosi , kelakuan , pemikiran , persepsi dan sikap . Ia mempengaruhi, mendasari dan menentukan pola utamahubungan antara perorangan dan pengenalan diri .
     Beberapa bahasa, termasuk bahasa Indonesia apabila dibandingkan dengan beberapa bahasa mutakhir di Eropah , terlihat lebih banyak kosa katanya dalam mengungkapkankonsep ini. Antaranya ialah kasih, sayang, rindu, dan berahi.
    Cinta jarak jauh merupakan situasi di mana sepasang kekasih(yang halal)berjauhan di antara satu sama lain.Manusia sering menginginkan cinta.Dalam cinta ada suatu ketulusan perasaan yang membuatkan manusia yang merasainya gembira, sedih, rasa keyakinan, rasa dimiliki, dan sebagainya.
Cinta pertama ialah cinta yang penuh rasa dan sulit dilupakan walaupun sudah mencintai orang lain.
Dalam cinta biasanya tersimpan seribu macam perasaan yang amat sukar digambarkan. bermula dengan rasa suka, hati berdetak, mulut tersenyum tanpa bicara, muka bertambah seri, dan akhirnya cinta itu menjadi milik kita. Amat mudah untuk melafazkan cinta, tetapi amat mudah juga melupakan cinta. Cinta yang sejati lahir dari hati yang tulus.
Sedangkan cintaku padamu tutus apadanya, sanggup ku lakukan hal gila disaat sedang dilanda asmara, takan pernah ku bisa lupa atau hentikan cintaku padamu tulus suci selamanya.

Tidak ada komentar:

PREPEGAN

– Apa yang ada dibenak anda ketika mendengar kata Prepegan ? Masyarakat Desa kebumen tentu tidak asing lagi mendengar kata Prepe...